کامپیوتر-درآمد-هنر

ترفند ویندوز واینترنت-عکس360درجه-کسب درآمد-آهنگ-بیوگرافی-بازی سگا-هنردوبله-...

کامپیوتر-درآمد-هنر

ترفند ویندوز واینترنت-عکس360درجه-کسب درآمد-آهنگ-بیوگرافی-بازی سگا-هنردوبله-...

آموزش ساخت تصاویر وعکس های کروی ، 360 درجه(چرخشی) و پاناروما (پا

عکس پاناروما چیست ؟

عکس هایی را که در بر دارنده زاویه دید وسیعی هستند را در اصطلاح پاناروما گویند بطور مثال یک عکس پانوراما میتواند تمامی افراد شرکت کننده در یک مسابقه طناب کشی را به تصویر بکشد .




عکس کروی ، 360 درجه(چرخشی) چیست ؟

عکس های کروی ابتدا وانتها ندارند و شما میتوانید با حرکت موس منظره ای را که از آن عکس برداری شده در تمام زوایا ببینید ، بطوریکه انگار خودتان در آن محل هستید .

بعبارت بهتر میتوان گفت شما داخل یک کره ی تو خالی قرار دارید که روی سطح داخلی دیواره ی آن عکس چسبانده اند .

تفاوت عکس کروی با 360 درجه اینست که در عکس های کروی شکل شما میتوانید از هر زاویه دلخواه به تماشای عکس بپردازید ولی در عکسهای 360درجه شما فقط میتوانید به چپ یا راست بچرخید و زاویه دیدتان را عوض کنید. مانند اینست که شما اینبار داخل یک استوانه تو خالی قرار گرفته اید.



در سایت زیر شما میتوانید عکس های کروی زیبایی از مکان های دیدنی ایران راببینید که البته نیاز به نرم افزار " Quick Time" دارید

http://www.tehran24.com/tehran/3D-VR-04.cfm

حال آموزش ساخت عکس های پاناروما و 360 درجه :

روش اول :

ابتدا با دوربین دیجیتال یا موبایل خود در مکان مورد نظر ایستاده ، سپس در سرجای خود بطرف راست یا چپ بچرخید و تعداد مثلا 6 عکس را در زوایای مساوی(بطور مثال حدود 60 درجه بچرخید و یک عکس بگیرید ودوباره در همان جهت 60 درجه دیگر بچرخید ویک عکس دیگر...) بگیرید بطوریکه این 6 عکس تمام منظره مورد نظر شما را پوشش دهند، اگر امکان استفاده از سه‌پایه را دارید،حتما از آن استفاده کنید.

عکسها باید از لحاظ ارتفاعی که پوشش می دهند، مثل هم باشند

بهتر است هر عکس کمی از محدوده عکس قبل را پوشش دهد.

در مرحله بعد باید عکس ها را بهمان ترتیبی که گرفتید کنار هم بچسبانید و یک عکس عریض بسازید.

برای اینکار بعد از گرفتن عکسها نرم افزار فتوشاپ را باز کنید.

file/automate/photomerge این مسیر را دنبال کنید:

را بزنید و عکسهای مورد نظر را انتخاب کنید browser

بگذارید فتوشاپ عکسها را آنالیز کند.


دو حالت پیش می‌آید ،یا فتوشاپ به‌صورت اتوماتیک عکسها را میکس می‌کند یا این‌که از این عهده برنمی‌آید و پیامی می دهد مبنی بر این که"فتوشاپ نمی‌تواند عکسها را در کنار هم قرار دهد".در این صورت می توانید به‌صورت دستی عکسها را در کنار هم قرار دهید، عکسهای قسمت بالای کادر را به پایین بکشید و کنار هم قرار دهید.مطمئن باشید حالت دستی کنار دادن عکسها در فتوشاپ راحت‌تر از چیزی است که فکر می کنید

به دوستانی که سیستم های پایین تری دارند پیشنهاد میکنم همه عکس ها رو در فتوشاپ باهم Add نکن چون ممکنه فتوشاپ نتیجه مطلوبی نده ویا سیستم تون هنگ کنه ، بهتره اینکارو کنین : ابتدا دو تا عکس اول روتو فتوشاپ add کنین وبه چسبونده و تو یه جایی از هارد ذخیرش کنین ، بعد این عکس ذخیره شده رو با عکس سوم توی فتوشاپ add کنین ؛ بهم چسبانده و ذخیرش کنین و بهمین ترتیب تا آخرین عکس این مراحل رو بروید تا در آخر به یک عکس پانوراما(عریض) برسید .

بعد از ساخت یک عکس پانارومای عریض با فتوشاپ حال می توان آنرا تبدیل به یک عکس 360 درجه کرد.نرم افزارADG Panorama professional کم حجم ترین وسبک ترین نرم افزاری است که(حجم3.27 مگا بایت) در این زمینه پیدا کردم ،با این نرم افزار دوطرف عکس پانارومایی راکه ساخته اید میتوانید بهم چسبانده و یک عکس 360 درجه تولید کنید ، شما میتوانید عکسها رابا فرمت mov وبا نرم افزار QuickTime مشاهده کنید .

برای دانلود این نرم افزار(با حجم3.28mb) کافی است در گوگل عبارت"دانلود ADG Panorama Professional v5.3.0.43 " را جستجو کنید .

(هدف این مقاله فقط آموزش این روش است) بعد ازدانلود نکته مهم اینستکه معمولا کرک هایی که همراه با نرم افزار دانلود میشوند کار نمی کنند ، شما باید فایل کرک را بصورت جداگانه ودر سایت هایی مانند zcrack.com پیدا کنید .


نرم افزارهای دیگری با حجم های بیش از 40 مگا بایت هستند ، که حتی میتوان با آنها عکس های کروی ساخت .این نرم افزارها را معمولا میتوان درCD هایی که همراه با دوربین های دیجیتال عرضه میشوند ، پیدا کرد .


روش دوم :

نرم افزارهایی هستند که روی گوشی موبایل نصب شده و شما میتوانید با آن مستقیما عکس های پاناروما (عریض) بسازید ، کافی است در محل مورد نظرتان قرار بگیرید وهنگام عکس گرفتن طوری گوشی را حرکت دهید که تمام منظره مورد نظرتان را پوشش دهد یا میتوانید با شروع عکس گرفتن یکدور کامل بدور خود بچرخید تا 360 درجه کامل را بتوانید در عکس پوشش دهید .

بدین ترتیب شما مستقیما یک عکس پانارومای پیوسته می سازید .

در مرحله بعدی میتوانید با نرم افزارADG Panorama professional همانطور که در بالا گفته شد یک عکس 360 بسازید .

برای پیدا کردن و دانلود نرم افزار موبایل که حجم کمی هم دارد کافی است در گوگل عبارت "موبایل پاناروما" را سرچ کنید.

لطفا نظر بدهید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد